Recent Post

[Q&A Leren Differentiëren] – hoe differentieer je voor ‘sterke leerlingen’?

[Q&A Leren Differentiëren] – hoe differentieer je voor ‘sterke leerlingen’?

Als je differentieert, moeten 'sterke leerlingen' dan niet gewoon meer doen? Deze vraag kregen we voorgeschoteld tijdens één van onze Q&A sessies van onze e-course leren differentiëren. Schoolmakers Joris en Saskia gaven graag antwoord. Hier kan je ingekorte versie bekijken. "Eerst en vooral: differentiëren is evengoed aan de orde voor leerlingen die sterk staan. De lat...
[Wat je moet weten over…] Evaluatie van meertalige leerlingen

[Wat je moet weten over…] Evaluatie van meertalige leerlingen

Verloren talent Iemand die goed is in wiskunde kan toch slecht scoren op een toets, omdat hij de vraagstukken niet begrijpt. Een leerling die nog niet goed Nederlands kan, ervaart vaak moeilijkheden om zijn of haar kennis en vaardigheden ten volle te kunnen tonen. Bekijk onderstaande wiskundevraag voor het 4deleerjaar lager onderwijs uit het internationale TIMSS-onderzoek....