Team

De cursus is ontworpen door schoolmakkers Jan Royackers, Erik Devlies, Laurens Meeus en Esther Gheyssens. Schoolmakers is eigenaar van de cursus. De cursus is geïnspireerd op onderzoek uitgevoerd aan de Vrije Universiteit Brussel onder begeleiding van prof. Dr. Katrien Struyven en de jarenlange expertise en ervaring van Schoolmakers.

Esther Gheyssens

Esther Gheyssens

Esther Gheyssens startte haar carrière als coördinator van het Brussels Expertisenetwerk Onderwijs. Erna werkte ze als doctoraatsonderzoeker op het ‘Potential – Power To Teach All’ project. Tijdens deze periode was Esther ook betrokken als onderwijsassistent en werkte zij samen met Dr. Katrien Struyven een aanbod uit voor leerkrachten rond het thema binnenklasdifferentiatie. Esther publiceerde hier ook verschillende artikels en boeken over. Sinds 2020 is Esther gastprofessor in de Educatieve master van Universiteit Gent. Sinds 2021 maakt zij deel uit van het team van Schoolmakers. De laatste jaren spendeert Esther haar tijd voornamelijk op scholen waar ze leerkrachten ondersteunt in hun zoektocht naar effectieve klaspraktijken.

Erik Devlies

Erik Devlies stond 22 jaar in de klas als leraar Frans. Hij was ook 8 jaar taalmoderator bij KlasCement en adviseerde de auteurs van Digitale methode, nu Lernova. Hij timmert al 15 jaar aan de weg van de digitalisering in onderwijs, via workshops, keynotes, e-courses, blogs en inspirerend lesmateriaal.
Hij is nu drie jaar pegagogisch begeleider effectieve (digitale) didactiek voor de meer dan 50 scholen van Broeders van Liefde en werkt als zelfstandige onder de paraplu van Schoolmakers.

Erik Devlies
Laurens Meeus

Laurens Meeus

Laurens Meeus stond dertien jaar lang voor de klas. Vanuit de overtuiging dat een sterk beleid elke leerkracht ondersteunt om leerlingen zoveel mogelijk te helpen groeien, werkte hij ook mee in het beleidsteam van de school. Intussen ondersteunt hij scholen bij allerlei thema’s voor Schoolmakers en specifiek bij hun taal- en ouderbeleid voor vzw ‘de Rand’. Daarbij legt hij de focus graag op de vertaling van inzichten naar de concrete klaspraktijk.

Jan Royackers

Jan Royackers is auteur van het druk verkochte boek “Meester in Lesgeven”. Hij is Master in de Romaanse talen, volgde de lerarenopleiding en specialiseerde zich als leerlingenbegeleider. Daarnaast was hij 3 jaar actief als wetenschappelijk medewerker aan het Steunpunt Diversiteit en Leren van de UGent. Zijn passie ligt bij het begeleiden van schoolteams en directies in het creëren van een krachtige leeromgeving, zowel op klas- als schoolniveau.

Jan Royackers